Renault 4

1

Renault 4

offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

Znam da posle svih ovih luksuznih automobila ovo ce izgledati smesno ali se nadam da ce pravim zaljublenicima u automobilizam ovo biti interesantno i zanimljivo!
p.s. necu da budem konkurencija Momcilu





Krajem seste decenije proslog veka, Renault-ovi dizajneri i inzinjeri poceli su sa
razvojem novog modela. Tadasnji generalni direktor Ranault-a Pjer Drajfus (Pierre
Dreyfus, direktor u periodu 1955.-1975.) prvi put 1956. godine pominje ideju o malom
vozilu koje treba da bude udoban putnicki auto sa velikim prtljaznim prostorom
trebalo je lansirati model koji ce na trzistu moci da se takmici sa vec ustolicenim
modelima: Citroen - 2CV, Volkswagen - buba i Mini Moris.

Posle brojnih i dugotrajnih razmatranja, 1959. godine doneta je odluka o konacnom
dizajnu novog automobila. Novi model dobio je broj 112.

Prve cetvorke bile su, zapravo, i trojke i cetvorke. Malo je poznato da je prvo lansiran
model R3. Broj 3 je označavao 3 francuske fiskalne konjske snage. Ovaj model je imao
isti spoljni izgled kao i model R4, ali je bio znatno skromnije opremljen. Pokretao ga je
motor od 602 cc i imao je trostepeni menjac. Proizvoden je u periodu 1961-1962. Ukupno
je proizvedeno svega 2526 komada u karakterističnoj sivo-drap boji. Od 1962. proizvodi
se iskljucivo model R4.
Internacionalna premijera modela R4 bila je vec u septembru 1961. na Sajmu automobila
u Frankfurtu






Prve cetvorke su bile opremljene cetvorocilindricnim motorom radne zapremine 747 cc i
23 KS, preuzetim iz modela 4CV, i imale su trostepeni menjac. Osnovno obelezje
cetvorki bila je karakteristicna poluga menjaca smestena na komandnoj tabli. Rucna
kocnica je bila smestena napred, ispod volana. To je bio prvi model automobila sa petoro
vrata, tzv. hatchback. Ujedno, to je bio i prvi Ranault-ov model sa prednjim pogonom
Cetvorka je i prvi model automobila koji je imao potpuno zatvoren sistem hladenja sa
ekspanzionom posudom. Već od 1963. u cetvorke se ugradjuje i jaci motor, radne
zapremine 845 cc, preuzet iz modela Renault Dauphine, koji je razvijao 26 KS
Godine 1965. R4 je zvanično preimenovan u ¨Renault 4¨
Februara 1966. godine milioniti primerak cetvorke silazii sa proizvodne trake.
Godine 1968. sve cetvorke dobijaju novi, cetvorostepeni sinhronizovani menjac. Takodje,
ugradjuju se novi branici, nove komandne table i nove maske hladnjaka koje obuhvataju i
prednje farove.
1973. god. proizvodnja modela R4 TL u koji je ugradjivan motor radne zapremine 845 cc i snage 34
KS pri 4700 o/min. Novi, cetvorostepeni, sinhronizovani menjac, preuzet iz Renault-a 6,
Inace te godine je pocela proizvodnja u Sloveniji, tacnije u Novom Mestu.



Sve ostriji zakonski propisi u pogledu bezbednosti vozila nametnuli su primenu novih
tehnickih resenja. Od 1977. godine unapredjen je kocioni sistem prelaskom na dvokružni
sistem kocenja. Vozila proizvedena u zapadnoj Evropi dobila su automatske sigurnosne
pojaseve, grejace zadnjeg stakla, naslone za glavu i svetla za voznju unazad. U jesen iste
godine postignut je francuski rekord u proizvodnji automobila. Petmilioniti primerak
Renault-a 4 sišao je sa proizvodne trake.
1979. godine lansiran je model Renault 4 GTL. Ovaj model ima cetvorocilindricni motor
radne zapremine 1108 cc koji razvija 34 KS pri 4000 o/min i obrtni moment od 73.5 Nm
pri 2500 o/min. Posebnu paznju je pobudio zbog svoje izuzetne ekonomicnosti, posto
potrosnja goriva iznosi 5.4 l/100 km. U to vreme je vazio za velikog stedisu
Ova godina je bila izuzetno uspesna i na sportskom planu. Braća Marreau su sa svojim
modelom Renault 4 Sinpar 4x4 stigli na cilj relija ¨Paris-Dakar¨ kao drugoplasirani u
kategoriji automobila. Braca su imala uspeha i sledeće godine kada su sa modifikovanim
modelom Renault 4 Sinpar 4x4 stigli kao treceplasirani na reliju ¨Paris-Dakar¨ i kao
drugoplasirani na reliju u Tunisu.
U modele proizvedene u zapadnoj Evropi otpocela je
ugradnja automatskih sigurnosnih pojaseva i na zadnja sedista. Na pocetku devete
decenije proslog veka Renault 4 je proizvoden u sedamnaest zemalja sveta, prakticno na
svim meridijanima i geografskim sirinama.
Propisi o pasivnoj bezbednosti vozila iskljucuju primenu
poluge menjaca smestene na komandnoj tabli. Ove zahteve ni tada vec znatno poboljsani
GTL modeli nisu mogli da zadovolje, bez obimnijih i tesko isplativih intervencija na
motoru i vozilu. Zbog toga je Nemacka, inace najveci uvoznik Renault-a 4 (ukupno je na
nemackom trzistu prodato 11% celokupne proizvodnje) obustavila dalji uvoz. Njen
primer ce narednih godina slediti i ostale zapadnoevropske zemlje.
Godine 1992. je u Novom Mestu proizvedena poslednja serija od 1000 komada Renault-a
4. Ova, oprostajna serija nosila je naziv ¨Bye Bye¨. Maticna fabrika Ile Seguin u
Billancourt-u zatvorena je 31. marta 1993. godine. Poslednji primerak prodat je 1993.
godine. Proizvodnja Renault-a 4 trajala je 31 godinu i ukupno je proizvedeno 8.135.424
komada. Cetvorka je Ranault-ov najprodavaniji model svih vremena.

¨Renault 4,
pobednik vremena!¨



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 07 Maj 2005
  • Poruke: 865
  • Gde živiš: my city, preko puta tri kaputa

"Propisi o pasivnoj bezbednosti vozila iskljucuju primenu
poluge menjaca smestene na komandnoj tabli."

ja sam pre neki dan video toyotu auris-pa njemu je menjač malo niže od mesta gde je bio u renou!



offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

Auris ima mnogo cvrscu karoseriju i 5 zvezdica!!

offline
  • Pridružio: 02 Maj 2003
  • Poruke: 430
  • Gde živiš: NBG

robilad, a kako se koristi menjac u AUrisu a kako u cetvorci?

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Ne shvatam zasto kokurencija Momcilu?! I kakve veze ima ako je ovo Reno 4 tj. zastarela moda!

offline
  • Pridružio: 29 Okt 2006
  • Poruke: 1610
  • Gde živiš: nedaleko odavde

Sjecate se one reklame kada ga jure indijanci?

offline
  • Pridružio: 07 Maj 2005
  • Poruke: 865
  • Gde živiš: my city, preko puta tri kaputa

momsab ::robilad, a kako se koristi menjac u AUrisu a kako u cetvorci?

dobro, dobro,u pravu si. vozio sam 4 gtl skoro godinu dana.

samo me aurisov visok položaj menjača podsetio na cokulin.

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Samo jednom u zivotu sam se vozio ovim Renoom i bas je udoban automobil! Razz

offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

@ d_draguljce,
Momcilo nas obavestava o premijerama, pa sam se nasalio!!

Ne znam za tu reklamu, jel se moze negde videti?

Moj cale od '76. vozi ovaj auto, prvo je bila verzija TL, a onda '86. kupuje GTL, auto stvarno jednostavno upija neravnine i rupe, kod nas ih ima i za izvoz, i dalje radi kao da je nov, motor jako tih, cak me i zeza jer sam jednom vozio nekog jugica (ne moj) i kad sam mu rekao da je '97. god. on me je naterao da upalim auto i on je svog i kaze slusaj rad motora, necu nista da kazem, sve sam ti rekao sa ovim, zar treba jos nesto da kazem???

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Razz Aha, OK! Nisam dobro shvatio poruku!

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1361 korisnika na forumu :: 115 registrovanih, 10 sakrivenih i 1236 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 04bokibole, A.R.Chafee.Jr., acov34, Ageofloneliness, Aleksa 3215, aramis s, Asteker, Atomski čoban, avijacija, awathorn, Ba4e, babaroga, blackjack, bobomicek, boj.an, Bojan198527, bokisha253, brkan1, brundo65, burevestnik, BWG, ccoogg123, cemix, Cian, DejanSt, dejina811, Djokislav, Dorcolac, dozorni, draganca, dule10savic, Electron, Emanuel Arsenijevič, feanor, Feller, FOX, g_g, gasazem, GH69, Gligo01, GUARIN, GveX, hologram, ikan, jarovitt, Jaz, jodzula, Jomini, JOntra, Kalem, Kenanjoz, Klass, kobaja77, Krusarac, Kubovac, Kuroje, Lotus, Marko03, Marko43, mauglibn, maxim_von_burdengate, Medojed, Metanoja, mile.ilic75, milenko crazy north, Milometer, milutin134, misa1xx, mist-mist, mix1, moldway, nikoladim, novator, OtacMakarije, Pegggio, Petarvu, Pilence, pipanova, pisac12, Povratak1912, Prašinar, probisic, radoznao, repac, RJ, sabac015555m, samojednoimeznam, SamostalniReferent, sap, savaskytec, ser.hill, sevenino, Simonsen23, sixpac, Skok23, srpskasparta, stegonosa, synergia, tanakadzo, Tas011, Tragač, trajkoni018, Underwood, vargas, vensla, virked, VJ, vjetar, vladaa012, voja64, vuksa72, YugoSlav, Zgembo78, zokizemun, šumar bk2