Poslao: 15 Apr 2020 14:55
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1204
|
Да бих вам пренео ову тему на начин на који би је разумели и они, које ова тема не интересује дубоко, писаћу је само опширно. Дакле 5Г мрежа, то је прелазак на милиметарске радио-таласе, односно на фреквенције при којима раде нишански радари, или нишански режими рада на вишефункционалним радарима, који су заправо уско повезани са мобилном телефонијом. Фреквенције на којима раде микроталасне пећи смо већ прошли у овом путу развоја. Нова генерација мобилних мрежа прелази на усмерене снопове радио таласа, баш као што то ради нишански радар, односно "гађа" једним усмереним таласом ваш уређај. На такав начин, земље тј. њихове стратешке компаније осим добијања огромног искуства у прављењу нових АЕСА радара (радар са решеткасто постављеним предајно-пријемним елементима за активно скенирање), добијају и масовност овог производа, смањујући му при том цену и на такав начин добијају велику исплативост за рачун повећане доступности овог производа. Цела АЕСА технологија добија огроман ветар у леђа, а власници те технологије добијају огромну надмоћ и приходе за развој све савршенијих система на бази АЕСА технологије.
Једна антена оваквог система је дакле мали АЕСА радар, који емитује усмерен сноп електромагнетног таласа. Оваквих антена у густо насељеним местима са мноштвом зграда, као и са мноштвом растиња ће бити невероватно много. Постоје два разлога за то: 1. распростирање овог таласа није могуће кроз грађевине, па чак и кроз дрвеће, густу маглу, смог, јато птица итд. 2. потребно је определити минималну снагу емитованог таласа како би се он безбедно преносио до мобилног уређаја, не штетећи при том околини и живим бићима.
Определити ту снагу је предмет детаљних испитивања, која коштају много. Потребно је створити реалне услове. Постоји и пречица, на нашу жалост, а то је испитивање у насељеним местима. Последице оваквих испитивања су идентичне последицама погрешно (читај непотребно) укључених осматрачких и нишанских радара борбених авиона док су још увек на земљи. Све што је у непосредној близини места где је радар укључен бива подвргнуто електромагнетним таласима попут онима из микроталасне пећнице и то у скоро истој снази (између 2 и 5 киловата). Авиони са стварно моћним радарима (АВАКС, или ДРЛО) чак не смеју да укључе своје радаре док су на висинама лета нижим од 1000м. Дакле та испитивања треба да дају одговор на питање колико антена и са којим снагама ће ефикасно и безбедно покрити одређени простор сигналом, као и који је њихов просторни размештај оптималан.
Шта се на крају добија? Нова 5Г мрежа, али и стално озрачење високофреквентним електромагнетним таласима, чији облици могу да варирају услед паразитивних капацитивности, доводећи више хармонике ових таласа у фреквентне области блиске рендгенским зрацима, истина мале снаге. У први мах делује да ће све на крају бити добро. Ипак, високе учестаности доводе то тога да се услед агресивне преполаризације свих дипола у материјалном свету, слаби диелектрична чврстоћа свих изолатора. Преведено на обичан језик, све ћелије бивају подвргнуте неповратном процесу наглог старења услед распадања молекула у њима, а оне, које ће прве осетити удар су ћелије нервног система.
Иначе, нови развој радара је уско повезан са новим развојем мобилне телефоније. 5Г представља последњи корак у развоју АЕСА радара, технологије старе сада већ 40 година, тачније њен технолошки врх. Већ сада ова технологија услед понашања њених власника (веома мали број технолошки развијених земаља) представља себе као старог спортисту који користи стероиде и разна недозвољена средства за остваривање својих резултата.
Колико је овај пут добар или лош, требало би да покаже тек 6Г, који је уско повезан са новим типом тзв. фотонских радара, а та технологија је пре свега базирана на далеко хуманијим таласима и учестаностима, које не штете живим бићима. Колико је 6Г далеко? Можда и не много далеко, јер неке економске силе, које каскају за Кином и САД су веома заинтересоване да у трци наоружањем и технологијама пођу пречицом. Пожелимо им срећан пут!
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 15 Apr 2020 21:15
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1204
|
Pisao sam ja. Ako jednom utvrdimo posle svih korisnih komentara, koja je konacna forma teksta, treba ga prekopirati i poslati po drustvenim mrezama. Sustina je da probam da pojednostavim shvatanje ove teme, a potom da to svi plasiramo po internetu, pa neka se ljudi upute.
|
|
|
|
|
|
Poslao: 16 Apr 2020 08:27
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1204
|
Napisano: 16 Apr 2020 8:17
Ok, slazem se. 5G je zvanicno naveden kao buduci opseg od 3-30GHz, ali onda cu to probati da popravim. Takodje, mislim da ne treba prenebregnuti postojanje harmonika. Ako ih mi ovde u motorima ocekujemo na MHz gde je osnovni modulisani signal 12-20kHz, onda verujem da ima smisla navesti. Napisao sam da se priblizavamo, pa se mozda moze relativizovati.
Dopuna: 16 Apr 2020 8:27
Ako ima da sam lupao, slobodno komentarisi
|
|
|
|
Poslao: 16 Apr 2020 08:53
|
offline
- ivance95
- AMF pripravnik
- Pridružio: 04 Jul 2011
- Poruke: 5424
|
Pa da, ali vaš upravljački signal je reda 10V pretpostavljam (ako pričamo o MOS drajverima), a izlazna snaga reda kW (minimum), a ovde pričamo o W, mislim da će ovo prvo ipak mnogo veće harmonike proizvoditi, tj. potiskivanje će biti mnogo manje (i teže za sprečiti)... Recimo da će svaki sistem da ima bar 30 dB slabljenja prvog harmonika...
1 MHz je pedeseti harmonik od 20 kHz, a 30PHz = 30*10^15 je, ako me računica nije zeznula, milioniti harmonik od 30 GHz...
Nije to netačno, ali mislim da treba izbeđi takve konstrukcije, prvenstveno zbog lakovernih, neko će se uhvatiti za to i krenuti da priča okolo kako smo mi okruženi X zracima...
Ja se bavim radarima u mm opsegu, ali ne vojnim, tako da taj deo ne mogu da komentarišem, ne pratim tu tehnologiju, znam da svojevremeno S-300 nije imao sistem za navođenje u mm-Wave opsegu, ali to je bilo davno.
Za smog/maglu itd je tačno, naročito treba imati u vidu da je frekvencija rezonovanja vode oko 24 GHz (voda upija skoro sve što se izrači), a na 60 GHz rezonuje kiseonik, tako da on tu upije skoro sve... To je razlog zašto su ti bendovi još uvek slobodni, nisu mogli da ih iskoriste.
Nije isključeno da i ja grešim oko nekih stvari...
|
|
|
|
Poslao: 16 Apr 2020 15:29
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1204
|
Napisano: 16 Apr 2020 9:12
Ok, sve ovo vredi cuti i procitati. Nekako potom iz toga populizovati pricu, kako bi nekima to moglo vise znaciti. Dakle, definitivno vadim iz price vise harmonike. Koliko znam ruski nisanski radari i dan danas ne zele da sidju nize od 1,5cm a u zavisnosti od smetnji, variraju izmedju 2cm i 5cm, dok osmatracki (ili rezim osmatranja na AESA PESA) je izmedju 10cm i 20cm. Ostali se u nisanskom rezimu spustaju na 2-5mm, koliko znam i onda tada krece prica o steltu. Opet, navodno prema ruskim strucnjacima, debljina stelt premaza mora biti reda 5 puta veca od talasne duzine nisanskog radara, kako bi stelt imao efekta.
Dopuna: 16 Apr 2020 15:29
Da kazem i ovo: e-mobility grabi krupnim koracima. Sad se uveliko radi na novom sistemu od 800V. No, prema svecu i tropar, pa tako pretpostavljam da su ovi talasi, blizu ljudu, pored poznatog efekta sa mikrotalasima i toplotom, takodje opasni i u domenu brze promene polarizacije, koja utice na celije.
Ispravite me ako gresim.
|
|
|
|