Poslao: 04 Jan 2017 10:31
|
offline
- Jovo93
- Počasni građanin
- Pridružio: 03 Jan 2011
- Poruke: 997
|
Не ваља то што ни наставници не знају шта предају па је питање како преносе знање. Нажалост у то сам се и на факултету уверио(мада ту је више лењост професора). У средњој се промене по пар професора из једног предмета и од тих пар можда један има знање а и уме да га пренесе, ово остало се своди на диктирање из књиге и постављање најпростијих примера. Професори јесу угрожена врста то се слажем, али не може то да оправда оне који немају ту моћ да пренесу знање(ако га уопште и имају).
Ништа професори нису издвојени из овог нашег корумпираног друштва па и на те позиције долазе разни са којекаквим препорукама. Данас је битно да имаш државни посао и стабилна и редовна примања и да се "угура" нечије дете у такав систем а не да ли неко уопште има жељу да буде професор што је први и обавезан услов за доброг професора.
Мало се деца подстичу на рад, али прави рад а не бубање. Некако сам увидео да се слабо цени знање а више бубање или је то само мој утисак. Онда на све то долази и мањак праксе а некад за то нису ни потребна којекаква средства него добра воља. Мада то је и на вишем нивоу проблем а камоли основна-средња школа.
Све је то микс родитељи-деца, наставници-деца, систем-деца и у васпитном и у образовном смислу.
Ово што каже mpman да су наша деца успешна то је више индивидуална ствар деце која улажу доста времена у себе и једноставно Словени су увек били надарени то је чињеница и такви успеси не значе да нам је образовање добро. Само што је проблем да се образовни систем не мења преко ноћи него постепено улагањем а код нас се све ради по орук систему.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 04 Jan 2017 10:46
|
offline
- mpman
- Mod u pemziji
- Pridružio: 12 Okt 2010
- Poruke: 10910
|
Sve to stoji, samo to nisu problemi sa školstvom, već pravosuđem.
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2017 10:56
|
offline
- Sagacity
- Elitni građanin
- Pridružio: 27 Feb 2013
- Poruke: 2318
- Gde živiš: Zapadna Srbija
|
mpman ::Naše školstvo proizvodi matematičare, fizičare i hemičare koji osvajaju olimpijske medalje. Dakle, naša deca su među najboljim na svetu. Ne možete reći da nam školstvo toliko ne valja.
Deca koju pominješ su deca koja znaju šta žele, imaju dobru volju i imaju profesore koji su se zauzeli za njih. Videli su u njima talenat i kroz uspeh te dece doživljavaju i lični uspeh. Znači ovde se ne radi o čitavom školstvu, već o pojedincima koji su imali talenat i pojedinim profesorima koji su taj talent prepoznali.
A školsko gradivo je preobimno. U fokusu je forma, umesto sadržina.
Studenti završe i fakultet a tek sa pravom strukom se sreću na poslu...Na Zapadu nije baš tako...
Jovo93 ::
Ништа професори нису издвојени из овог нашег корумпираног друштва па и на те позиције долазе разни са којекаквим препорукама. Данас је битно да имаш државни посао и стабилна и редовна примања и да се "угура" нечије дете у такав систем а не да ли неко уопште има жељу да буде професор што је први и обавезан услов за доброг професора.
Upravo tako.
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2017 11:01
|
offline
- mpman
- Mod u pemziji
- Pridružio: 12 Okt 2010
- Poruke: 10910
|
Misliš da na zapadu nema džabalebaroša s kupljenim diplomama i bogatih maminih i tatinih sinovima na velikim univerzitetima?
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2017 11:06
|
offline
- Sagacity
- Elitni građanin
- Pridružio: 27 Feb 2013
- Poruke: 2318
- Gde živiš: Zapadna Srbija
|
mpman ::Misliš da na zapadu nema džabalebaroša s kupljenim diplomama i bogatih maminih i tatinih sinovima na velikim univerzitetima?
Nisi me razumeo...
Pričam da se na zapadu više obraća pažnja na sadržinu, a manje na formu. Studenti imaju mnogo više prakse kroz studije. Imaju i teoriju, ali dosta rade na praktičnim primerima.
I osnovna škola je drugačije koncipirana. Evo baš sam pratila decu moje prijateljice iz U.K.. Manje je obimno. Drugačije je. Ali se deci više poklanja pažnja. Oni najviše u školi uče. Tu stiču prava znanja. Kod naše dece, učenje tek počinje kod kuće sa roditeljima....
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2017 11:59
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1230
|
Video sam ja taj njihov praktični pristup u nastavi... Zato se danas njihova sestra kompanija iz naše grupe skoro pa gasi, dok smo mi srbi odavde svež izvor znanja upravo zbog poznavanja prirodnih nauka.
Istina je da sve kreće od kuće. Najveći problem u obrazovanju svoje dece smo mi očevi. Ako mi nećemo da radimo sa svojom decom i kroz naš rad "zarazimo" decu da i ona hoće da rade, tj. uče, ne možemo potom kriviti školu.
Odmah se setim onog videa sa Savom Savanovićem, pokojnim, koji je imao grozne izjave, ali su nekima delovale jako smešno. E, to je ono kvarno seme zla, koje se širi među omladinom.
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2017 12:33
|
offline
- Jovo93
- Počasni građanin
- Pridružio: 03 Jan 2011
- Poruke: 997
|
Све те земље са Запада а и Истока који се неоправдано занемарује, су далеко испред нас прво због наше преобимне корумпираности а онда и због система који се поштује. Код нас није тако па се све ради стихијски. Слаб нам је континуиран рад и мислим да је то главни проблем. Ово причам уопштено.
Родитељи(кућно васпитање) јесу највећи проблем и ту се слажемо, али не и једини.
Оно што се не слажем са Sagacity јесте да деца требају да раде у школи практично све и да се смањује обим градива. Мислим да није проблем градиво, него само мањак праксе који треба да буде већи. Гледајући факултете постоји систем часова 6+4 теорија и вежбе недељно. На тим вежбама се углавном израђују задаци чак и онде где би требало мало да се поткрепи праксом, о неким лабораторијским вежбама да не причамо.
Мислим да би ова садашња теорија + више праксе били идеални. Једно без другог не бива а не видим поенту смањивања оног кроз шта смо сви прошли и што уопште није тако обимно.
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2017 15:14
|
offline
- mpman
- Mod u pemziji
- Pridružio: 12 Okt 2010
- Poruke: 10910
|
Napisano: 04 Jan 2017 15:07
Jovo93 ::Оно што се не слажем са Sagacity јесте да деца требају да раде у школи практично све и да се смањује обим градива. Мислим да није проблем градиво, него само мањак праксе који треба да буде већи. Гледајући факултете постоји систем часова 6+4 теорија и вежбе недељно. На тим вежбама се углавном израђују задаци чак и онде где би требало мало да се поткрепи праксом, о неким лабораторијским вежбама да не причамо.
Većina fakulteta nema uslove za izvođenje vežbi. Bar ne više. Ovdašnji mašinski je uvek imao vežbe u FVK. Međutim, kako je FVK pukla, nema ni uslova za vežbe. Drugi problem je kad fakulteti i obrazovne institucije imaju potrebne alate, ali ih ne koriste jer se plaše oštećenja. Recimo, u osnovnoj, jedna profesorka nam je pokazivala ćelije kroz mikroskop, dala nam da gledamo kroz njega, ali niko nije smeo ni da ga pipne. Promenili profesora, nema više mikroskopa...
A, problem korupcije i činjenica da u obrazovnom sistemu vrlo često rade ljudi koje deca ne zanimaju, jeste veliki problem. Sky ga je beše iskusio iz prve ruke?
Gradivo nije obimno. Svako skraćenje gradiva uskraćuje deci bitne informacije. Recimo, meni je mnogo lakše bilo da učim iz udžbenika iz 80-tih, tj. udžbenika mojih roditelja, nego iz mojih školskih udžbenika... Drastično smanjuju broj stranica na uštrb pojašnjenja...
Ne zaboravimo i činjenicu da zemlje iz inostranstva masovno uvoze obrazovani kadar odavde. Znači, naše obrazovanje je dobro i cenjeno, od svih sem od nas.
Dopuna: 04 Jan 2017 15:14
Sagacity ::Nisi me razumeo...
Pričam da se na zapadu više obraća pažnja na sadržinu, a manje na formu. Studenti imaju mnogo više prakse kroz studije. Imaju i teoriju, ali dosta rade na praktičnim primerima.
I osnovna škola je drugačije koncipirana. Evo baš sam pratila decu moje prijateljice iz U.K.. Manje je obimno. Drugačije je. Ali se deci više poklanja pažnja. Oni najviše u školi uče. Tu stiču prava znanja. Kod naše dece, učenje tek počinje kod kuće sa roditeljima....
Nije li suština obrazovanja u želji za znanjem? Nije to samo da dođeš kući i zaboraviš, već da pročitaš i sam nešto naučiš. Mnogo je lepši osećaj kada nešto sam ukapiraš nego kad ti se sve servira. U ostalom, zašto roditelj ne bi učio sa detetom? Zašto distancirati roditelja od vaspitavanja i obrazovanja svoje dece?
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2017 15:24
|
offline
- Sagacity
- Elitni građanin
- Pridružio: 27 Feb 2013
- Poruke: 2318
- Gde živiš: Zapadna Srbija
|
mpman ::
Nije li suština obrazovanja u želji za znanjem? Nije to samo da dođeš kući i zaboraviš, već da pročitaš i sam nešto naučiš. Mnogo je lepši osećaj kada nešto sam ukapiraš nego kad ti se sve servira. U ostalom, zašto roditelj ne bi učio sa detetom? Zašto distancirati roditelja od vaspitavanja i obrazovanja svoje dece?
Ne treba da bude sve servirano...Slažem se. Treba nešto pročitati i kod kuće...Ali se to često pretvori u najveći rad kod kuće.
Inače, kada sam ja u pitanju, niko nije ni mogao nešto posebno da mi pokazuje. Roditelji radili po smenama, često bili odsutni...Sedneš i učuš. Šta ćeš...
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2017 15:34
|
offline
- mpman
- Mod u pemziji
- Pridružio: 12 Okt 2010
- Poruke: 10910
|
Sagacity ::
Ne treba da bude sve servirano...Slažem se. Treba nešto pročitati i kod kuće...Ali se to često pretvori u najveći rad kod kuće.
Inače, kada sam ja u pitanju, niko nije ni mogao nešto posebno da mi pokazuje. Roditelji radili po smenama, često bili odsutni...Sedneš i učuš. Šta ćeš...
Znam da sve zavisi od profesora i deteta... Međutim, roditelj mora da može da odvoji vreme za svoje dete i za njegovo obrazovanje. To mu je u 'opisu posla'. Međutim, znam i da roditelji ne ispunjavaju svoje obaveze... Na fakultetu je već roditelj manje-više nemoćan ako se radi o nekom fakultetu koji mu nije u struci, ali tu bi trebali asistenti i profesori da uskoče u pomoć. Mi imamo tu sreću, ovde na fakultetu, da su voljni da pomognu.
|
|
|
|