offline
- ivance95
- AMF pripravnik
- Pridružio: 04 Jul 2011
- Poruke: 5424
|
Napisano: 29 Mar 2019 13:49
kljift ::Što znači plivajući zamajac i fiksni umjesto plivajućeg zamajca? Pitam to sa pozicije kupovine polovnjaka, a ne kako radi i ko ga je projektovao.
Kod automobila koji imaju fiksni zamajac, remont kvačila obuhvata promenu lamele, korpe i potisnog ležaja, što je recimo nekih 200e+ruka majstora, fiksni zamajac je komad metala debljine 15-20mm, i to se menja jedino ako neko toliko dugo vozi auto sa lošom lamelom da potpuno skine oplate sa lamele i počne dodirivanje metal-metal.
Kod plivajućeg zamajca (eng. dual mass), se menja sve, tj. zamajac, lamela, korpa i potisni ležaj, što dođe od nekih 600-700e, pa do više od 1000e, plus ruka majstora.
Svaki set kvačila ima svoj životni vek, i predviđeno je da auto može da preže 100-ak hiljada kilometra pre zamene seta kvačila. To varira od proizvođača i od načina vožnje, tj. može biti i 50000km a može biti i 200000km. Sa pozicije kupovine polovnjaka postoji rizik da je kvačilo u lošem stanju, što u startu može da košta mnogo da bi se saniralo u slučaju plivajućeg zamajca (800+ eura). Problem je kad kupuješ auto sa 150+ hiljada pređenih kilometara, pošto ne znaš da li je ikada promenjen, a ni u kakvim je uslovima vožen auto. Neki rade remont, ili čak ugrađuju fiksni zamajac, ali to su uglavnom srpska posla... Plivajući zamajac je "luksuz" koji se sreće uglavnom kod dizela, ali počeli su da prave i benzince, samo ih nema u tom cenovnom rangu, barem koliko je meni poznato.
Dizeli pored toga imaju i dosta drugih stvari na koje treba obratiti pažnju pre kupovine polovnjaka, a naročito treba obratiti pažnju ako su dugo voženi kod nas, zbog toga što standard često ne dozvoljava da se automobil održava kako bi inače trebalo, a i zbog (ne)kvaliteta dizela na ovim prostorima. Što se tiče automobila iz uvoza, i tu treba biti obazriv, pošto mnogi uvoze automobile koje kupe za smešne novce u inostranstvu, malo srede, našminkaju i prodaju za dosta veliku cifru. Zbog toga moram da se složim sa @doktor1964 da je kupovina benzinca malo sigurnija opcija... Naročito za te manje motore, 1.2 - 1.6 litara, koji dosta malo troše i u benzinskoj varijanti, ljudi kupuju dizel zbog manje potrošnje, ali ih to posle dočeka...
Dopuna: 29 Mar 2019 13:53
codaaa ::Cuo sam da su za citroena skupi delovi, a ne bih voleo da me sacekaju neka velika ulaganja nakon kupovine, sto se tice drugih modela, u obzir dolaze i punto, corsa i slicni, pa sam i njih gledao, ali sam cuo da je punto dosta podlezan kvarovima
Sa Italijanima ti nikad neće biti dosadno, delova ima dosta, uglavnom su jeftini, neki i falš, ali zato malo malo pa nešto treba da se menja.
Dopuna: 29 Mar 2019 14:05
Gledaj da automobil koji kupuješ u startu bude kompletan, ispravan, i u dobrom stanju (koliko je moguće za to godište i cenu), da bar prvih par meseci nemaš rashoda, zbog toga je moj savet da povedeš majstora, ili ako to ne možeš dogovori se sa prodavcem i odvezite auto u neki obližnji servis ili AMSS, pa da ga oni pregledaju. Nisu to tolike razlike u modelima, samo je pitanje koliko je dobro održavan i čuvan.
|