Ovo nije punjenje akumulatora nego provera ispravnosti akumulatora odnosno da li isti drži struju.
Ukoliko sijalica kada je ovako povežeš svetli normalno i ne smanjuje intezitet svetlosti akumulator je ispravan odnosno drži stuju.
Ukoliko sijalica počne da tinja i gubi intezitet svetlosti akumulator je neispravan
Acid_Burn ::Ovo nije punjenje akumulatora nego provera ispravnosti akumulatora odnosno da li isti drži struju.
Ukoliko sijalica kada je ovako povežeš svetli normalno i ne smanjuje intezitet svetlosti akumulator je ispravan odnosno drži stuju.
Ukoliko sijalica počne da tinja i gubi intezitet svetlosti akumulator je neispravan
Sijalica ovako neće svetleti nikako.
Punjenjem na ovav način može se postići neko ograničenje struje punjenja. Jer se sijalica u ovoj vezi ponaša kao otpornik.
Ričarde, zbog čega bi to neko radio?
Struja punjenja je ionako veoma mala na ovakvim punjačima.
Zaista me zanima, jer (kao što rekoh) to još nisam video.
Ja u servisu kod autoelektričara video svojim očima da svetli.
Još nije povezao ni ovako nego sa dve žice i te žice spojio na sijalicu i ona svetli.
Skoro sam bio kod njega jer me je zezala struja opet na kolima pa je proveravao akumulator
Veća struja punjenja može štetiti akumulatoru. Dalje, ako je akumulatro prazniji, puniće se većom strujom, pa kako se puni struja će biti manja. Ograničavanjem struje kompenzovaće se pik velike struje. Kontinuirana struja punjenja je bolja. Manja struja punjenja je bolja.
Dopuna: 27 Avg 2014 9:57
@Acid
Na videu je sijalica povezana direktno na akumulator, i nema veze sa slikom koja je postavljena u prvom postu.
Slikaću malo kasnije kod mehaničara kako izgleda instrument za ispitivnje akumulatora.
Dopuna: 27 Avg 2014 9:59
Da dopunim malo: Sijalica ovako neće svetleti nikako. Mislim na vezu (sliku) iz prve poruke u temi.
Kada se tester uključi on optereti aklumulator i izmeri napon, ima podeoke koji pokazuju da li je dobar ili ne:
Testiranje uz pomoć sijalice nije baš najsjanije, to možeš i sam. Uključi duga svetla i vidi kako svetle. To je čak i bolje jer je veća potrošnja. A pri tome možeš uključiti još neki potrošač: ventilator, grejač stakla, upaljač... i pratiti kako farovi svetle.
Nekada davno, moj komšija električar je probao ispravnost ćelija akumulatora nekim grejačem koji je stavljao na obe kleme istovremeno.
Prethodno bi odvrnuo čepove sa ćelija akumulatora, i pratio njihovo ponašanje.
Ako neka od ćelija počne da "kuva" to je značilo da nije ispravna.
Dopuna: 27 Avg 2014 12:59
Ričard ::Veća struja punjenja može štetiti akumulatoru.
Alternator ima višestruko veću struju punjenja od punjača, zar ne?