Poslao: 27 Jul 2018 07:08
|
offline
- Sagacity
![Female](https://www.mycity.rs/templates/simplified/images2/user-sex.gif)
- Elitni građanin
- Pridružio: 27 Feb 2013
- Poruke: 2318
- Gde živiš: Zapadna Srbija
|
Imam Opel Corsa Enjoy 1.4, benzinac 2016.god. ima svašta nešto, i između ostalog i senzor za praćenje pritiska u gumama. Nije to bila moja želja ili hir, takav bio ''paket''.
Tip T.P.M.S. je direktni, odnosno senzori se nalaze na svakom točku i u svakom momentu možeš saznati pritisak u pneumaticima, a ako pritisak padne ispod standardnog nivoa zasvetli lampica.
Naravno, pritisak u pneumatiku je viši kada je toplije vreme i niži, ako je hladnije.
Mene zanima, da li postoji mogućnost da prilikom provere pritiska u pneumaticima ovi senzori malo ''ispuste gume'' ?
Takođe, imam li nekako mogućnost da isključim ovo čudo ?
U kojim situacijama ovaj sistem može da prikaže ''lažne'' informacije, tipa pritisak nije niži u gumama, ali on prikazuje da jeste....?
Da li vulkanizerima treba skrenuti pažnju da auto ima senzore, možda oni na nešto treba da obrate pažnju?
p.s. ne znam da li postoji ova tema na forumu.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 27 Jul 2018 08:19
|
offline
- vasa.93
![Male](https://www.mycity.rs/templates/simplified/images2/user-sex.gif)
- Moderator foruma
- Pridružio: 17 Dec 2007
- Poruke: 14824
- Gde živiš: Niš
|
Napisano: 27 Jul 2018 9:14
Ako misliš na mogućnost da spustiš pritisak bez izlaska iz auta, ta mogućnost ne postoji. A isključivanje bi trebalo da je moguće iz menija automobila. Ma ima sve to u korisničkom uputstvu, baci pogled.
Što se tiče tačnosti, kao i svaki sistem senzora, i ovaj može da bude neprecizan. Pogotovu jer je u pitanju pritisak koji se menja sa promenom temperature koja je u vožnji promenljiva. Kako god, senzori uzimaju sve to u obzir kada rade kalkulaciju, ali nije nemoguće da počnu da daju pogrešne vrednosti. Zato postoji mogućnost kalibracije senzora, treba da je dostupna takođe iz menija automobila.
Što se tiče vulkanizera, nije loše pomenuti im to ako recimo rade skidanje gume sa felne. Čuo sam da su ljudi nekada imali loše iskustvo, odnosno da se dešavalo da se senzori prilikom zamene gume polome. Mada, kontam da dobri servisi o tome vode računa bez da im se posebno napomene, pogotovu kod novijih automobila.
Dopuna: 27 Jul 2018 9:19
PS: I ja sam mislio da mogu pomoću njih da štelujem pritisak bez izlaska iz vozila, ali mi je jedan pogled na korisničko uputstvo rešio sve dileme.
|
|
|
|
|
Poslao: 27 Jul 2018 09:14
|
offline
- Ričard
![Male](https://www.mycity.rs/templates/simplified/images2/user-sex.gif)
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Nije nužno da pritisak meri direktno, tj. da je povezan sa gumama. Može biti i recimo da "gleda" visinu vozila.
|
|
|
|
Poslao: 30 Jul 2018 08:19
|
offline
- Sagacity
![Female](https://www.mycity.rs/templates/simplified/images2/user-sex.gif)
- Elitni građanin
- Pridružio: 27 Feb 2013
- Poruke: 2318
- Gde živiš: Zapadna Srbija
|
Neko mi je preneo da recimo kada sistem proverava pritisak u gumama uvek malo ''ispusti'' vazduh. Kao. Pa sam pomislila da je to moguće.
Čula sam se sa ljudima iz ovlašćenog Opelovog servisa, to nije moguće. On samo meri pritisak i ništa više. Tako da...Vaso evo da potvrdimo još jednom....
Vulkanizeri su naduvali gume na 2,2 bara. Takođe, izrotirali su felne sa gumama, pa recimo nije izduvana gornja desna, nego donja leva. Novi momak koji je skoro počeo da radi nije obraćao pažnju...pa je izrotirao sve tako da prikaz veze sa vezom nema.
Pritisak mora da bude bar na 2,3, minimalno, a nije greška ni da se naduva na 2,5 tako rekao serviser iz Opela. Na vratima sa suvozačeve strane sve lepo piše, ali niko nije pratio. Prošle godine su postavili sve kako treba, s tim što ima indicije da jedna guma stvarno ispušta negde. To tek proveravamo.
Guma je 185/65 R15.
Inače, ne spadam u žene koje otvrore haubu i kao sve to poprave. Znam samo da natočim vodu u posudu za vetrobransko staklo. I naravno, da protumačim uputstvo. Teoretski znam kako se menja guma, a praktično nikad nisam ni probala....I to je to...
|
|
|
|
Poslao: 30 Jul 2018 10:06
|
offline
- _Sale
![Male](https://www.mycity.rs/templates/simplified/images2/user-sex.gif)
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Vrlo koristan sistem, spada u pasivne (informativne) jer preko njega nije moguće nikakvo upravljanje pritiskom u pneumaticima.
Često se dešava posle promene pneumatika (zimske - letnje), posle krpljenja izbušenog pneumatika i sl, da se upali upozorenje o promeni pritiska.
Naravno, najbolje je vozilo bezbedno zaustaviti i provertiti da se stvarno ne radi o havariji. Ako to vizuelno nije moguće utvrditi, proveriti pritisak u pneumaticima i resetovati upozorenje.
Ako se upozorenje ponovo upali - pravac u vulkanizersku radionicu.
Vožnja sa delimično ispuštenim pneumatikom trajno oštećuje bočni zid istog, čisto da znate, pa je zamena onda neophodna.
|
|
|
|