offline
- Pandemonium X
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 17 Mar 2008
- Poruke: 7
|
Pošto mi je skrenuta pažnja da bi trebalo da napišem nešto o igri, za sve koji je još nisu nabavili:
Soulstorm je treća ekspanzija real-time strategije Dawn Of War. Igru je radio razvojni tim iz Relic-a (Homeworld 1 i 2, Company of Heroes), a izdavač je THQ. Soulstorm je radio i Iron Lore, koji se nedavno ugasio. Dawn of War je deo Warhammer 40.000 univerzuma, „društvene“ igre firme Games Workshop. Poenta je da je u univerzumu opšta ludnica i prisutne rase su u neprestanom konfliktu, punom krvavih ratova i masovnih krvoprolića. Ne bih dalje zamarao sa „opštim stanjem“. Ovaj pasus je ionako za one koji nemaju pojma o čemu se radi, pa kao, da napravim mali intro...
Soulstorm je, kažu, rajveća real-time strategija svih vremena. Na postojećih 7 (Space Marines, Chaos Space Marines, Eldar, Orks (originalni DoW), Imperial Guard (prva ekspanzija: Winter Assault), Tau i Necrons (Dark Crusade)), Soulstorm je uveo dve nove rase u igru – Dark Eldare i Sisters of Battle. Isto tako, u ovoj ekspanziji, metoda Risiko kampanje (uvedena u Dark Crusade-u, gde su se sve frakcije šurile na jednoj planeti) se širi na 4 planete i 3 meseca. Uvedene su i leteće jedinice.
Na žalost, u praksi nije sve tako sjajno kao što zvuči.
Svako ko je ranije igrao DoW, primetiće da su Sisters of Battle hibrid Space Marinaca i Imperial Guarda. Šta više, njihove zgrade u toku građenja imaju identične animacije kao IG, a jedinice mnogo podsećaju na SM (kao da su samo presvukli teksture i izvesne pojedinosti oko jedinica pojačavali/slabili). Te iste zgrade podsećaju na crkve i izgledaju užasno. SoB imaju jedinstven resurs – Veru, koja im omogućava da koriste neke posebne sposobnosti.
Dark Eldari takođe imaju poseban resurs – duše. Njihove „pčelice“ sakupljaju duše poginulih boraca, a iste mogu da se proizvode u posebnim zgradama. Dark Eldari stilski podsećaju na mešavinu Eldara i Chaosa. S druge strane, kilavi su „sačuvaj bože“, ali imaju gomilu namazanih akcija, što bi kao trebalo da nadomesti činjenicu da od jednog metka pogine cela jedinica. Zahtevaju užasno dobar micromenagment, bolji i od „običnih“ Eldara, tako da je s njima užasno teško igrati, bar IMO.
Glasovi jedinica, koji u DoW-u nose 25% šarma, kod novih rasa podbacuju. Sestre kako-tako zvuče simpatično, ali Dark Eldari u najvećem broju slučajeva šapuću i, mene bar, frustriraju nebuloznim frazama. Kad sam ih ugledao prvi put, očekivao sam neke urnebesne replike, tipa : „We are Your’s favorite... Are we not?“ (Cultist kod Chaos-a), a dobio sam neko iritirajuće mrmljanje... *ebem li ga, možda očekujem previše...
E, malo o kampanji. Zbog iznenadne pojave Warp oluje u Kuarava sistemu, svih 9 rasa dolazi u isti, rešeni da se pokolju među sobom, kako bi samo pobednička rasa bila ta koja će da ispita šta se tu u stvari događa. Tja. Bezveze priča, posebno što niko nigde ne objašnjava zašto su Space Marinci, Imperial Guard i Sisters of Battle došli odvojeno, kad su inače prijateljske rase. Al’ dobro... Rase su razbacane na 4 planete i 3 meseca. Princip je isti kao u Dark Crusade-u, osim što ovde svaka rasa ima posebnu sposobnost. U Dark Crusade-u su to bile posebne teritorije, čijim osvajanjem se dobija ta sposobnost (jeftinija pojačanja i tako to), a ovde se određena sposobnost dobija eliminacijom rase koja tu sposobnost po defaultu poseduje. A stronghold-ovi, tj „glavne gajbe“ svake rase su mnogo teže i zanimljivije od običnih, jer postoje i opcione misije i često mora da se uradi više od prostog „uništi mu bazu“ pristupa. Na svakoj planeti postoje teritorije koje imaju web gate-ove i jedino putem tih gate-ova se može putovati na drugu planetu. Fora s tim teritorijama ja da se oko 7 minuta drži više od 50% kritičnih lokacija na mapi. Ostale mape su klasični skirmiši, kao u prošloj ekspanziji.
Stoji da se kampanja sada igra na više planeta, ali ukupan broj teritorija koje treba osvojiti je za dve-tri veći nego u Dark Crusade-u. Naime, svaka planeta ima 5-6 teritorija, tako da je ona priča o ogromnoj kampanji jeftin marketinški trik koji me je užasno iznervirao!
Vreme load-ovanja je nenormalno produženo, posebno u kampanji. Ovo ume opasno da zasmeta na slabijim mašinama, pretpostavljam.
Čitao sam na netu da su ljudi imali problem sa letećim jedinicama. Ja nisam i one su simpatična inovacija, mada ne utiču dramatično na gameplay. Jedino kao diverzija... smešno deluje što lete... lebde u mestu i tu se jasno vidi da engine igre nije predviđen za ovako nešto.
Da ne ispadne da samo pljujem, igra je u suštini dobra, mada se to iz mog posta možda ne vidi. Nove rase unose zanimljivu dinamiku i potpuno drugačiji pristup u odnosu na ostale, kad igrate protiv njih u skirmišu. Stari duh DoW-a je tu, brza strategija sa puno krvi, tako da svima koji su voleli predhodne ekspanzije preporučujem da nabave Soulstorm – barem zbog multiplayer-a.
Eh, možda sam bio malo opširniji, pa se izvinjavam ako sam smorio...
|