Poslao: 26 Avg 2020 12:08
|
offline
- aleksmajstor
- Počasni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2011
- Poruke: 883
- Gde živiš: Zajecar
|
Nedavno sam čuo da mešavina za pogon malih dvotaknih motora (kakvi su na skuterima, motornim testerama, trimerima i sl.) ne može da stoji duže od dve nedelje (14 dana), jer posle toga gubi svoje osobine.
Ovo sam čuo od više osoba, od kojih ni jedna nije stručnjak za tehniku i svi su to čuli od nekog trećeg (među njima ima ljudi koji se bave popravkom takvih motora).
Znam da ranije nije bilo takvih priča, koristim takvu mešavinu već 30-tak godina. Pamtim benzin od 86 oktana tzv. obični benzin, koji se nekad koristio za ovakvu mešavinu.
Da li neko ima neke pouzdane informacije u vezi ovoga?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 26 Avg 2020 13:07
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Nemam ništa pouzdano.
Koristim mešavinu staru oko 15 meseci, skladištenu u metalnom kanisteru od 10L.
Nije baš da je idealna situacija, ali je navodim kao ekstreman primer.
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2020 15:41
|
offline
- aleksmajstor
- Počasni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2011
- Poruke: 883
- Gde živiš: Zajecar
|
I ja sam par puta koristio mešavinu staru više meseci (obično se ne potroši na jesen, pa sačeka proleće) u motornoj testeri. Koristim Tomos FF 61 star 30 godina. Za sada nemam problema.
Navodno, ulje koje se danas može naći u prodaji nema isti kvalitet kao nekad, pa posle mešanja sa benzinom brzo gubi potrebna svojstva.
Meni to baš ne zvuči logično. Normalno, kada se koristi ulje proverenog kvaliteta, ne ono kupljeno na buvljaku iz litarske flaše od "Bivode".
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2020 17:51
|
offline
- Pridružio: 03 Feb 2013
- Poruke: 276
|
Meni majstor ovako objasnio:
Napravi mešavinu i probaj između prstiju. Masna je. Posle mesec i po više nije toliko masna. Tako i podmazuje.
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2020 18:48
|
offline
- Mikulino
- Elitni građanin
- Miroljub Čeperković
- mašinska
- Pridružio: 20 Mar 2012
- Poruke: 2181
- Gde živiš: Vrnjačka Banja
|
Meni je jedan serviser ovako ispričao, nekadašnji dvotakni motori su se pravili drugačije nego danas, brzine koje su postizali su bile max 8000rpm(o/min) za tu brzinu bilo je dovoljno i obično sae30 ulje u "običan benzin", današnji dvotakni motori postižu brzine i preko 11000rpm, kod ovih novih modela dvotaknih motora da bi se normalno podmazivalo moralo je da se napravi koktel jedinjenja(koje mi zovemo ulje za mešavinu) koje vremenom benzin(bezolovni) posle 2 nedelje leti i mesec dana zimi razgradi, mešavina koja se napravi i odstoji više od ovoga ne preporučuje se da se koristi kod novih motora, no bez problema može da se koristi na starim modelima testera i kad prođe gore pomenuti period
PS
ima tu još dosta toga da se napiše no to zalazi u domen stručnog usavršavanja
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2020 22:29
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Pa, napiši slobodno. Prilagodi našem nivou znanja, ako nije problem.
Usput navedi i neki validan izvor, pošto “ispričao mi serviser” baš i nije ono što je tražio autor teme.
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2020 22:34
|
offline
- ivance95
- AMF pripravnik
- Pridružio: 04 Jul 2011
- Poruke: 5424
|
Mislim da tu nije ulje ograničavajući faktor, već benzin... Benzin ne bi trebao da se skladišti duže od mesec dana u kućnim uslovima, i između ostalog se zbog toga preporučuje da se rezervoar isprazni pre skladištenja mašine na duži period (nebitno da li je 2- ili 4-taktna). Ko je vozio slabije motore, poput Tomos Automatika, zna kolika razlika može da bude od goriva do goriva, e pa tu velikog udela ima i starost goriva...
|
|
|
|
Poslao: 30 Sep 2020 06:48
|
offline
- prekodrinski
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 01 Jan 2012
- Poruke: 14
|
Da, pricao mi jedan serviser (opet ))))), da treba isprazniti gorivo iz rezervoara jer ulje iz goriva pravi probleme. Kaze da bi on imao pola manje posla kad bi ljudi ujesen to uradili.
Za stari benzin sam pitao prodavca na pumpi. Rekao je da on preporucuje da ga pomesam sa novim benzinom (oba su mesanice) , i ne bi trebalo biti problema. I nije ih bilo. )
|
|
|
|
Poslao: 30 Sep 2020 08:15
|
offline
- aleksmajstor
- Počasni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2011
- Poruke: 883
- Gde živiš: Zajecar
|
U kom odnosu?
Može li litar starog na 1 deci novog?
Malo mi je to sumnjivo.
Ne znam koliko je prodavac sa pumpe kompetentan.
Može biti magistar tehnologije i bivši radnik petrohemijske industrije, ali pre će biti da je to samo njegovo "stručno" mišljenje.
P.S.
Moja testera je najzad došla do stadijuma kardinalnog kvara.
Moram da zamenim klip, cilindar, ležajeve i ostale prateće sitnice.
Ali je krivica samo moja.
Pozajmljivao sam je komšiji koji samo što nije pravio mešavinu sa jestivim uljem.
Kada je majstor čuo kome sam je davao sve mu je bilo jasno.
Jedno vreme mu je bio najbolja mušterija, redovno je kvario testere.
Kada mu je majstor skrenuo pažnju da je to zato što koristi ulje sa buvljaka, on je zaključio da je majstor loš i preskup i otišao kod drugog.
|
|
|
|
Poslao: 30 Sep 2020 11:47
|
offline
- Pridružio: 05 Avg 2006
- Poruke: 84
- Gde živiš: tamoDaleko
|
Kad sam kupio trimer pisalo je da se promeni mešavina od prošle godine. Ja nisam i trimer je zaribo za par dana. Sledeći je zaribo zbog mešavine koja je pravljena prema uputstvu koje je pisalo na ulju. Inače sam pravio sa skoro duplo više ulja. Šta je krivo pojma nemam. Znam da se to nije dešavalo sa regularom i dvotaktolom. Uzeo sam kosačicu na struju, a do proleća ću valjda popraviti ovaj zadnji trimer.
|
|
|
|