Poslao: 23 Jul 2006 01:37
|
offline
- DR
- Legendarni građanin
- Pridružio: 08 Okt 2004
- Poruke: 5450
- Gde živiš: Beograd
|
(S)earch (E)ngine (O)ptimization
Delatnost koja se bavi borbom za najviše pozicije u internet pretraživačima nosi naziv "optimizacija za pretraživače". Sledi pokušaj da se znanje iz nekolicine knjiga prenese u najkraćoj formi.
Neprekidno traje trka između "mehaničara" firme Google koji unapređuju algoritam pretraživača, i konsultanata za optimizaciju koji iskorištavaju slabosti i rupe.
Metode koje su u jednoj sezoni donosile prva mesta već u sledećoj postaju kontraproduktivne.
Mnogo toga ilustruje postojanje pojma "pre-optimizacija". U skupu je negativnih faktora. Najprostije rečeno, kada google pri analizi sajta zapazi veštačke elemente, postupa braneći se: sankcioniše to kao pokušaj manipulacije - što i jeste.
Sledi lista trenutno važećih smernica. Napominjem da stvarno stanje znaju samo zaposleni u Google-u, a ovo su opšteprihvaćene teorije nastale posmatranjem i razmenom iskustava.
Prirodna je podela u 2 puta 2 skupa...
1. Na sajtu, pomažući faktori
Ključna reč u nazivu domena
Ključna reč bar u nazivima fajlova
Ključna reč u tekstu internog linka
Ključne reči u meta-tagovima (ako ostanu samo u njima onda su odmažuće!)
Ispravna koncentracija ključnih reči
Klj. r. u linkovima, podebljane, iskošene; u "header" tagovima; u "alt" opisima
Optimizovan raspored fajlova po direktorijumima, te optimizacija linkova unutar sajta
Što manje "izlaznih" linkova. Nikada preko 100 sa iste stranice. Nikada na rizične stranice (penalizovane, potencijalno banovane i banovane)
Veličina stranice oko 35 kb, nikada preko 100 kb
Ispravan ritam dodavanja stranica i izmena sadržaja
Najviše vredi domen registrovan na najduži rok.
Prednost ima ".edu", zatim ".org", a verovatno je ".com" najmanje vrednovan
Prednost imaju veći sajtovi (npr. jer se lakše šteluju "anchortext" i "Page rank")
Odabrati ključne reči sa optimalnim odnosom između potražnje i konkurencije takođe se može svrstati ovde.
2. Na sajtu, odmažući faktori
Odsustvo reči (time i ključnih reči), npr. kad je tekst unutar slika ili fleša
"Pre-optimizacija" (preterana optimizacija)
Pomenuti "izlazni linkovi" koji vode na sumnjive sajtove, takođe: preterana izlinkovanost dva ili više sajtova
Pravopisne greške, sirove psovke
Povrede copyright-a. Ovo mašina ne prepoznaje lako, ali čovek lako može da prijavi
Izmene teksta u linkovima, a nipošto u imenima html fajlova
Izmena teme stranice
Neprecizno fokusiranje klj. reči i teme stranice
Upotreba frame-ova
Ostale najprljavije stare trikove je suvišno pominjati, npr. skrivanje teksta istobojnošću sa pozadinom ...
3. Van sajta, pomažući faktori
Tekst "ulaznih linkova". Ovo je toliko jak faktor da sajt bez ijednom pomenute klj. reči može biti prvoplasiran za tu reč
Broj i kvalitet "ulaznih linkova" (čime je praktično obuhvaćen i faktor "Page rank")
Ritam pojavljivanja "ulaznih linkova" (kada liči na veštački, biva penalizovan) "ulazni linkovi" treba da su što bliže početku stranice (te na kojoj su, naravno) i u što manjoj gužvi. Na sajtu što većeg značaja i ranga
Google meri čak i promet prema sajtu, i procenat odabiranja istog
Pominjanje sajta na usenet-u i na sličnim mestima
4. Van sajta, odmažući faktori
Kupovina (ulaznih) linkova prepoznata kao pokušaj manipulacije
Nula "ulaznih linkova"
Gomilanje "ulaznih linkova" na forumima ili knjigama gostiju
Povremena nedostupnost servera
I gomila opštepoznatih zabranjenih taktika kao npr. prikaz jedne stranice pretraživaču, a druge posetiocima ...
... Što prevazilazi razmere ove liste.
Gde god stoji: "ključne reči", podrazumevaju se i "kombinacije ključnih reči", tzv. "ključne fraze"
Svojevrstan odmažući faktor je "sandbox". Pojava da novim sajtovima Google daje visok plasman desetak dana, a zatim nestanu na više meseci. (Sve se može zaobići pa i to).
Detaljno prokomentarisan živi primer
Stranicu koju čitate Google će brzo da indeksira jer je linkovana sa stranica koje često posećuje. Prijavljivanje na add url stranici Google sajta smatram nepotrebnim rizikom. G beleži za sva vremena kako je stranica pristigla u njegov indeks, a činjenica da je morala da se dodaje ručno ne ide joj u prilog.
Svaki odlazni link značajno krnji Page-ov rang. Na ovoj, kao i na svim drugim svojim stranicama, forsiram linkove unutar sajta, a za odlazne sam dete Škotlanđanke i Piroćanca.
Nimalo elegantan, ali efikasan trik, proizilazi iz mogućnosti da se URL ne mora kodirati kao link.
Evo, upravo tako šaljem svakog sa pitanjima na najbolji EX-YU tehnički forum
http://www.elitesecurity.org/forum/83
konkretno na odeljak "pretraživači".
Drugi URL van mog sajta kodiram kao link da bih uzvratio linkovanje. "Recipročni" linkovi nekada su bili najefektivniji put ka višim pozicijama. Vremenom, Google se izbori sa svakim vidom optimizacije pa je tako završilo i sa ovim. "Razmena" linkova i dalje daje prednost, ali malu. Bitno je napomenuti da "trampa" linkova sa tematski nepovezanim sajtovima takođe izaziva pomak u rangu, ali nadole!
Za ulazni link možete ponuditi
novac
sadržaj, to jest "zahvalnost" (tj. ništa)
uslugu, na primer uzvratni link.
Bezbedno mesto za pronalaženje link partnera je među prvih 20 na Google.
Novo - evo linka najobimnijeg sajta na hrvatskom o SEO. Profesionalno i poučno: Optimizacija za tražilice
Na ovoj stranici nedostajalo mi je još jedino da pomenem i hrvatsku reč "tražilice". Ukratko: pojačava "tematsku fokusiranost". Naravno nije ciljani keyword za web dizajnera iz Srbije. Još jedan sajt na hrvatskom: Optimizacija za tražilice
http://wwwyu.com/optimizacija/
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 24 Jul 2006 12:00
|
offline
- Radovan_III
- Ugledni građanin
- Pridružio: 14 Nov 2003
- Poruke: 367
|
Sticajem okolnosi veoma se interesujem za SEO u zadnje vreme pa evo malo mog komentara na ovo.
1.
"Ključne reči u meta-tagovima (ako ostanu samo u njima onda su odmažuće!) "
Ovo nije tacno google ne gleda meta tagove tj gleda samo description da bi dao opis ako je description odgovarajuci ali nece pomoci u pretrazi.
"Najviše vredi domen registrovan na najduži rok."
Nije dokazano ali ima nekih indicija, delovanje ravno nuli.
"Prednost ima ".edu", zatim ".org", a verovatno je ".com" najmanje vrednovan"
Nijedan sajt nema prednost medjutim google vise vrednuje linkove koji dolaze sa edu i gov sajtova. ovo za org i com nije tacno.
nije pomenuto ono najvaznije da je title tag najvazniji za seo stranice.
2.
"Odsustvo reči (time i ključnih reči), npr. kad je tekst unutar slika ili fleša
"
ovo jee tacno ali se moze ublaziti preko alt taga a i google donekle parsuje flash.
"Ostale najprljavije stare trikove je suvišno pominjati, npr. skrivanje teksta istobojnošću sa pozadinom ... "
ovo penalizuje google medjutim nije sasvim jasna situacija posto google ne gleda 100% spoljni css fajl koji moze da skriva tekst. medjutim obicno se penalizuju takvi sajtovi po prijavi.
"Svojevrstan odmažući faktor je "sandbox""
sandbox nije nikakav faktor to je pojava u koju mozete upasti na googlu (ali je tesko i da hocete ) tada dobijate npr pr0 i podosta se penalizujete u pretrazi ao se uopste u njoj, ovo moze da traje i po 6 meseci i vise.
"činjenica da je morala da se dodaje ručno ne ide joj u prilog"
nije otezavajuci faktor, brze ide preko linka
"Bitno je napomenuti da "trampa" linkova sa tematski nepovezanim sajtovima takođe izaziva pomak u rangu, ali nadole! "
nebi se slozio, ali nije provereno ono sto je sigurno je da ne dovodi do povecanja kao kad je sadrzaj slican sa tvojim sajtom
"Bezbedno mesto za pronalaženje link partnera je među prvih 20 na Google. "
nerazumem na osnovu cega je ovo? vi mozete imati totalno razlicite sajtove u prvih 20 ako pretrazujete reci "zika" , "zika preic", " zika peric pozaravac"
friendly help
|
|
|
|
Poslao: 24 Jul 2006 12:16
|
offline
- nulti.korisnik
- Legendarni građanin
- Pridružio: 20 Feb 2005
- Poruke: 4505
- Gde živiš: planeta Zemlja
|
ok pa da pitam onda ja nesto:
U meta tagu za keywords kako odvajam vise pojmova tj reci?
jel ide:
nesto,ovo,ono...
ili
nesto, ovo, ono...
to meni nije bas jasno
|
|
|
|
Poslao: 24 Jul 2006 21:07
|
offline
- DR
- Legendarni građanin
- Pridružio: 08 Okt 2004
- Poruke: 5450
- Gde živiš: Beograd
|
Mislis ide li blanko izmedju reci? Ide
|
|
|
|
Poslao: 25 Jul 2006 02:31
|
offline
- alenat
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 25 Jul 2006
- Poruke: 19
|
Pozdrav svima.
Jedini mogući dokaz (ne)ispravnosti pomenutih stavova, pored zavirivanja u top secret dokumentaciju Gugla koje nemamo, su dobre pozicije koje postižem držeći se "malo" šireg od nabrojanog skupa smernica.
A pokušaj replike išao bi ovako...
Citat:1.
"Ključne reči u meta-tagovima (ako ostanu samo u njima onda su odmažuće!) "
Ovo nije tacno google ne gleda meta tagove tj gleda samo description da bi dao opis ako je description odgovarajuci ali nece pomoci u pretrazi.
Slučaj da mi je Google pronašao stranicu gde je reč samo u meta tagu, a ne ni u ulaznom linku ni u tekstu,
a) potvrđuje da G i dalje koristi metatagove
b) podriva onu poentu o "odmaganju". Da te reči nema, ne bih bio pronađen uopšte, ali da je ima i u tekstu a ne samo u meta tagu, bio bih pozicioniran bolje.
Citat:"Najviše vredi domen registrovan na najduži rok."
Nije dokazano ali ima nekih indicija, delovanje ravno nuli.
Delovanje jako bitno. Nisu indicije nego zvanični javni Googlov patent (jedan od).
I jako logično, bar dok spameri ne počnu da registruju domene na više godina.
Citat:"Prednost ima ".edu", zatim ".org", a verovatno je ".com" najmanje vrednovan"
Nijedan sajt nema prednost medjutim google vise vrednuje linkove koji dolaze sa edu i gov sajtova. ovo za org i com nije tacno.
nije pomenuto ono najvaznije da je title tag najvazniji za seo stranice.
Čudno da "ono nije tačno", nelogično mi izgleda da linkove sa edu i gov sajtova više vrednuje a te sajtove ne vrednuje više.
Inače, Mike Cuts je rekao da ta tvrdnja (više vrednuje te linkove) ne stoji. Ali njegovi motivi "glasno" pokazuju njegovu pouzdanost.
Citat:"Svojevrstan odmažući faktor je "sandbox""
sandbox nije nikakav faktor to je pojava u koju mozete upasti na googlu (ali je tesko i da hocete Smile ) tada dobijate npr pr0 i podosta se penalizujete u pretrazi ao se uopste u njoj, ovo moze da traje i po 6 meseci i vise.
Dobro, "pojava", koju između pomažuće i odmažuće grupe stavljam nedvosmisleno u drugu.
Citat:"Bitno je napomenuti da "trampa" linkova sa tematski nepovezanim sajtovima takođe izaziva pomak u rangu, ali nadole! "
nebi se slozio, ali nije provereno ono sto je sigurno je da ne dovodi do povecanja kao kad je sadrzaj slican sa tvojim sajtom
Takav sajt Google tretira kao relevantan za teme sajtova u skupovima kojih se nalazi.
Povezan je i pojam "keyword dilution".
Google zvanično kaže "jako malo toga može uraditi konkurencija da ti sroza rang". Pre su govorili "ne može ništa". Jedna od tih metoda je neoprezno linkovanje - verujem da ima onih koji sami sebi srozaju "trust" i pozicije pokušavajući najbolje, a to bi im uradili i konkurenti da im se isplati da sprovode negativne link kampanje za ciljni sajt.
Google ne gleda samo reči nego i teme, to je ključ ovde.
Citat:"Bezbedno mesto za pronalaženje link partnera je među prvih 20 na Google. "
nerazumem na osnovu cega je ovo? vi mozete imati totalno razlicite sajtove u prvih 20 ako pretrazujete reci "zika" , "zika preic", " zika peric pozaravac"
Može biti različit, ali to ne smeta koliko smeta ako je penalizovan, nema trust rank, oduzeta mu je mogućnost da prenosi Page rank i slično. Takvih u prvih 20 nema (sem kad je ukupan broj rezultata ispod 21 )
_____________
Hvala za zapažanje da nisam eksplicitno pomenuo najvažnije tj. title tag. Ja sam ga podrazumevao kad kažem (meta) tagovi, a ono "header" tagovi je lapsus, na "title" sam mislio. Ispravih.
Tekstopisac
onog teksta, tj. stranice broj 1 na G, Msn i Yahoo (i Altavista, Alltheweb; Srpko, itsl.) za frazu - optimizacija za pretraživače.
|
|
|
|
Poslao: 26 Jul 2006 01:44
|
offline
- DR
- Legendarni građanin
- Pridružio: 08 Okt 2004
- Poruke: 5450
- Gde živiš: Beograd
|
Da li vredi "zamaskirati" odlazne linkove u formi [url=....] blabla[ /url] ?
|
|
|
|
Poslao: 26 Jul 2006 19:11
|
offline
- alenat
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 25 Jul 2006
- Poruke: 19
|
Može li to isto pitanje malo opširnije?
Najkorisnije "maskiranje" linka u svrhu optimizacije za pretraživače koje znam je ovo:
<a href="index.htm" rel="nofollow">bilošta</a>
Iz Google-a insistiraju da se "nofollow" tag stavlja na sve reklamne linkove inače ih tretiraju kao zloupotrebu: pokušaj prodavanja Page rank-a.
A mi s druge strane barikade, "zloupotrebljavamo" ga da nam se ne bi odlivao Page rank, stavljajući i "kad ne treba".
Treba paziti samo da se ne pretera. Matematika kaže doslovno: što manje odlaznih linkova. Ali inovacije u algoritmu kod Google-a idu protiv svega što izgleda veštački, a stranica bez ijednog odlaznog linka i te kako izgleda kao veštački montirana.
|
|
|
|
Poslao: 26 Jul 2006 20:27
|
offline
- DR
- Legendarni građanin
- Pridružio: 08 Okt 2004
- Poruke: 5450
- Gde živiš: Beograd
|
Dobro, staviti ponegde, ali na gore objasnjen nacin se smanjuje bar koliko toliko broj odlaznih linkova sa sajta? Bar sto se tice googla?
|
|
|
|
Poslao: 27 Jul 2006 12:57
|
offline
- alenat
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 25 Jul 2006
- Poruke: 19
|
S pogledom na Google smanjuje se na minimum (ni ostalim metodama ne može bolje - prirodno kad se bira pa može biti i nula).
S pogledom na druge smanjuje se na nulu, jer
a) prepoznaju taj tag
b) ne kontrolišu (za sada) prirodnost linkova i slično
c) Kod onih preostalih pretraživača, koji ne prepoznaju taj tag, nema nikakve štete od njegovog prisustva
Za početnike, podsećam na deo definisanja "odlaznog" (izlaznog) linka: link na stranicu "nekog drugog" sajta.
Zato da neko slučajno ne stavi "nofollow" za linkove na sopstvene stranice (relativno gledano svaki link je odlazni)
|
|
|
|
|