Za sajt kojim se danas bavimo, mnogi bi rekli da je nezaobilazna stanica na virtuelnom putu svakog ko sebe smatra ljubiteljem muzike... da li je zaista tako?
Last.fm je, od svog osnivanja 2002. godine do danas, uspeo da stvori bazu korisnika koja broji preko 40 miliona, iz preko 190 zemalja sveta. Osnovna ideja je prilično jednostavna: registrujte se na sajt i kreirajte svoj profil. Potom, instalirajte specijalnu aplikaciju namenjenu tzv. „Audioscrobblingu", koja će u vaš profil uredno beležiti svaku pesmu koju preslušate. Vremenom, algoritam za preporuke će vam preporučiti nove bendove i umetnike, koji se uklapaju u vaš muzički ukus, a tu je i mogućnost upoznavanja ljudi sa sličnim afinitetima u muzici.
Last.fm radio je bio jedan od primarnih načina otkrivanja novih i zanimljivih muzičkih sadržaja. Kažemo, bio, pošto od pre tri godine, kada je sajt promenio vlasničku strukturu, ako se ne nalazite u jednoj od „odabranih" zemalja, preciznije, SAD, Velikoj Britaniji ili Nemačkoj, upotreba radija je dostupna samo uz plaćanje mesečne pretplate. Ovo je ujedno naša najveća kritika celom servisu, ali kako je u pitanju svesna odluka i osnov korporativnog biznis modela, šanse da se nešto po ovom pitanju promeni su minimalne.
Svejedno, uz integraciju mnoštva odlika koje bi se najbolje mogle opisati kao „socijalno umrežavanje", verujemo da će ljubitelji muzike svakako imati korsiti od servisa koje Last.fm nudi. Detaljna statistika popularnosti određenih bendova, pesama, albuma i sl. je sama po sebi vredna pažnje. Kada je osnov za statističku analizu uzorak od preko 40 miliona korisnika, tabele i grafikoni koje Last.fm prezentuje itekako imaju svoju težinu, i dobro pokazuju trendove i dešavanja u svetu muzike.
Na osnovu lokacije na kojoj se nalazite, dobijaćete i personalizovane preporuke događaja u vašoj okolini koji vam mogu biti zanimljivi, što je takođe odlika vredna pohvale. „Community" deo sajta, poput raznoraznih foruma, korisničkih grupa i diskusionih panela svakako predstavljaju nezaobilazan segment za one zainteresovane za druženje i socijalizaciju, dok lična statistika muzike koju ste puštali, posebno tokom dužeg perioda vremena, može da bude zanimljiv uvid u vaše navike slušanja.
Kako potencijal koji Last.fm kao servis pruža u punoj meri možete iskoristiti samo ako dozvolite sajtu da indeksira svaku pesmu koju odslušate, verujemo da ljudi skloni, opravdanom ili ne, strahu od „Big Brother" sindroma neće biti oduševljeni. Za ostale, ovo je svakako sajt vredan posete, ako već ne i redovne upotrebe. Link vas, naravno, čeka na našem sajtu na adresi interfejs.tv.
Izvor:
http://www.interfejs.tv/prilog.php?ID=11525
Last.fm Web Site
http://www.last.fm/
|